“Üniversiteden önce durağan olan hayatımın üniversiteyle birlikte hareketleneceğini düşünmüştüm. Üniversiteye başladığımda ise; kendine güvenen ve özgür bireyler olabilmek için maddi ve manevi olarak sağlam bir desteğe ihtiyacın olduğunu anladım. Maddi olarak bu desteği kendim yaratmam gerekmişti. Hafta sonları çalışmaya başladım. Kazandığım parayı kişisel ve sosyal gelişimimde değerlendiriyordum. Ancak yoğunluktan ve yorgunluktan okula gereken önemi gösteremez oldum. Sonraki süreçte TOG’a burs başvurusunda bulundum. Şu anda maddi desteğin yanı sıra, topluluğumuzla sürdürdüğümüz faaliyetler, kişisel ve sosyal gelişimime son derece katkıda bulunuyor ve beni kendine güvenen, özgür, başarılı bir mühendislik öğrencisi haline getiriyor.”

MERVE

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİSİ, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ

TOG Kardelenler Bursu ile beklenmedik bir zamanda karşılaştım ve başvurdum. Başvurum olumlu sonuçlandığında çok mutlu oldum. TOG’un sosyal sorumluluk çalışmalarında yer alarak hayatıma bir şeyler katmak istedim. TOG Rehberlik ve Things Projesi’nde yer aldım. Sosyal Haklar Eğitimi’ne katıldım. Bu şekilde birbirinden farklı pırıl pırıl onlarca insanla tanıştım. Bir zaman sonra burs bağışçı kurumunun düzenlediği Uygulama Maratonu‘nda kendimi buldum. Bu sayede daha üniversitemin ilk yılında yönelimlerimin farkına varabildim. Kardelenler ekibi olarak katıldığımız yarışmada altı kız arkadaş olarak “Bilişimde Kızlar Jüri Özel Ödülü”nü almaya hak kazandık! Bu ödül bana büyük bir özgüven kazandırdı. Tüm bunlar ve çok daha fazlasını TOG’a ve Kardelenler Bursu’na borçluyum.”

TUĞÇE

MATEMATİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ, YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ


“Eğitim hayatım boyunca azimli ve çalışmayı seven bir öğrenciydim. İlkokuldan beri sağlık alanı ilgimi çektiği için tıp okumayı seçtim. TOG Kardelenler Bursu‘na başvuruda bulunurken ailemin maddi durumu benim için öncelikli sebepti. Yazları aileme destek olmak için çalışıyordum. Ancak ders programımın yoğunluğu beni zorluyordu. TOG ailesine katılınca arkamda gerçekten büyük bir manevi destek hissettim. TOG bünyesinde Sarı Anahtar Eğitimi ve Onkoloji Hastanesi ziyaretlerine katıldım. Yaptığımız etkinlikler, toplantılar, edindiğim arkadaşlıklar benim için çok farklı birer deneyim oldu. Bir olabilmeyi, birlikte çalışabilmeyi ve bunun gibi daha birçok fırsatı bana sunan TOG ekibine ve bu bursu almamı sağlayan bağışçı kuruma gönülden teşekkürlerimi sunuyorum!”

HAVVA

TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİSİ, HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

5 çocuklu bir ailenin ilk çocuğuyum. 2 erkek ve 2 kadın kardeşim var. Annem ev kadını, babam ise işçi emeklisi. Aynı zamanda babam geçirdiği bir trafik kazasından sonra engelli olarak yaşamakta. Babamın bu kazası bize nasıl bir sorun yaşarsak yaşayalım güçlü olmayı öğretti. Ailem okula ve okumaya çok değer veren bir aile olduğundan benim ve kardeşlerimin okuması için ellerinden geleni yaptılar. Onların desteği ile okuluma devam ettim. Daha sonra ODTÜ’yü kazandım. Üniversiteye başladıktan sonra toplumda bir birey olmaya başladım diyebilirim. Ekonomik olarak bağımsızlık ve kendi kararlarını alabilme olanaklarının farkına vardım ve kendi yaşamımı şekillendirmeye başladım. Bu yüzden üniversite başlangıcını hayatımdaki dönüm noktası olarak kabul edebilirim. Tam bu süreçte TOG ile tanıştım. Demokrasi, İnsan Hakları, Çocuk Hakları ile ilgili birçok etkinlikte bulundum. Bu alandaki çalışmalarıma Toplum Gönüllüleri ile devam etmek istiyorum.”
AHMET

ENDÜSRTİ MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİSİ, ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ


TOG Gençlik Bursiyeriyim. Bu zamana kadar TOG bünyesinde Van Atak, Dersim dönemsel yaz projesi, Bilkent Üniversitesi hak ihlallerine yönelik strateji çalıştayı, DOG ekolojik okuryazarlık projesi ileri düzey eğitim kampı gibi etkinliklere katıldım. Sarı Anahtar Eğitimi, Ekolojik Okuryazarlık ile Demokrasi ve İnsan Hakları Akran Eğitimleri’ni aldım. Yeni yerler, yeni insanlar keşfetme ve onlarla tanışma isteği duyan, toplumsal projelere ilgi duyan ve ilerde meslek hayatımda da bu toplumsal olaylar üzerinden gidip STK’lar ile bağını devam ettirmeyi düşünen yorulmak nedir bilmeyen biriyim. TOG bu alanı keşfetmem konusunda bana büyük bir alan açtı.”

 

HİCRAN

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ, ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ

“İdeallerim söz konusu olduğunda mücadeleci bir insanım ve şartlarımı sonuna kadar zorlamayı tercih ederim. Uzun zamandır TOG’un faaliyetlerinde aktif görev alıyorum. Daha önce Anahtar Eğitimleri’ne katıldım. Harran TOG örgütlenmesinde koordinatör olarak görev aldım. Bilim Elçileri, Bilim Tohumları, Bağlanamam, Aynı Gökyüzüne Bakıyoruz gibi projelere katıldım. Bu faaliyetler sayesinde çocuklarla ve gençlerle bir araya gelme, toplumsal sorunlarla ilgili çözüm üretip bir şeyler yapabilme imkanı buldum. Yeni insanlar tanıyıp yeni yerler görmeyi çok seviyorum.

 

FERAT

TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİSİ, HARRAN ÜNİVERSİTESİ


2012 yılından beri TOG Ailesinde yer almak benim için her zaman değerli ve bir o kadar önemli olmuştur. Çünkü, TOG ailesi o kadar büyük ki, her renge yer var. Bu renklerle bir arada toplumdaki olumsuz durumları olumluya çevirebilmek amacıyla sosyal sorumluluk projeleri üretiyoruz, uyguluyoruz ve geliştiriyoruz. 2014’ten beri Anahtar Eğitmenliği yapmaktayım ve bu sayede TOG Vakfı örgütlenmelerini sivil toplum, gönüllülük, proje geliştirme ve uygulama, ekip içi iletişim konularında diğer ekip arkadaşlarımla destekleyici eğitimler yapmaktayız. Ayrıca, 2015-2016 yılında TOG Vakfı Rehberlik Projesi’ne katıldım ve bu projeye dahil olduğumdan bu yana tanıma fırsatı edindiğim proje çalışanları ve rehberlerim sayesinde kendimi bir çok açıdan geliştirebilme fırsatı buldum. Rehberlerim benim arkadaşımdan da öte değerli insanlar oldular ve bu süreçteki paylaşımlarımız, sosyal aktivitelerimiz ve çalışmalarımız hem benim hedeflerim için sağlıklı bir yol haritası oluşturabilmemi hem de bu yolumda ilerlerken danışabileceğim arkadaşlarımın olmasını sağladı.”

 

TANSU

SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ MEZUNU, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

“TOG Rehberlik Projesi’ne 2014 te dahil oldum. O dönemden beri 3 üniversite öğrencisinin mentorluğunu yaptım, bir mentim İstanbul Üniversitesi Eczacılık’ı bitirdi halen eczacı olarak görev yapıyor, bir diğeri İstanbul Üniversitesi Arkeoloji bölümünde okuyor, Tansu ise tanıştığımızda son sınıftaydı ve bu sene Marmara Üniversitesi’nde Toplumsal Projeler Yönetımı ve Organizasyonu üzerine yüksek lisans programına başlıyor. TOG Rehberlik Projesi benim için hayattaki en güzel tecrübelerimden biri oldu. Öğretim üyesi olduğum için gençlerle sürekli iç içe olmama rağmen TOG Rehberlik Projesi sayesinde bu gençlerle daha yakın sohbet edebilme, birlikte vakit geçirme şansın oluyor ve hayat tecrübelerinizi onlarla paylaşmak huzur ve keyif verici. Diğer mentorler ve öğrencilerle birlikte yapılan toplu aktiviteler vesilesiyle de diğer öğrencilerle tanışabilme şansınız oluyor. Ben daha uzun yıllar bu projede yer almaya devam etmek istiyorum, birilerinin hayatına dokunmak hayata değer ve anlam katıyor…

 

SELCEN ÖNER

ÖĞRETİM ÜYESİ, MENTOR

SOSYAL MEDYADA BİZİ TAKİP EDİN